Діти

Ми виховуємо дітей, а батьки?

У педагогів дитячого садка і батьків є одна загальна завдання: допомогти дітям оволодіти навичками, нормами, правилами, які необхідні для життя в суспільстві. Це соціалізація. Батьки і вихователі, це партнери. Чи Так це насправді?

Вчора я побачила, як мама з трьома дітьми, переходила дорогу в декількох метрах від пішохідного переходу. І перейшовши дорогу, спокійно рухався в тому ж напрямку, де розташований перехід. Одна з дітей – моя вихованка. Я іду по “зебрі”. Дівчинка побачила мене, коли вони були на пристойній відстані. Махає мені рукою. Я показую їй на пальцях: “Я. Переходжу дорогу. По пішохідному переходу. А ти? “

У своїй групі я часто проводжу гру “Розкажи жестами”. Тому дівчинка все зрозуміла і відповідає мені так само. Розводить руками, показує на маму, і на те місце де вони перейшли дорогу, знову розводить руками, це вже означає “вибачте”. Я качаю головою “Ая-яй! “.

Про що думає мати, коли переходить дорогу в десяти метрах від запланованого місця, з дітьми 2, 4 і 6 років? Ні про що! Просто їй так зручно.

У нас маленьке містечко, але рух у центрі міста інтенсивне. Щоправда водії обережні, і напевно, тому пішоходи дозволяють собі вольності. У великому місті хоча б можна напоротися на пристойний штраф, і це трохи дисциплінує сухих дорослих.

У дитячому садку ми вчимо ПДР з трьох років!

На території є світлофори, які працюють, і ми звертаємо на них увагу кожний раз, коли виходимо на прогулянку. У групі діти грають і самі моделюють ігрові ситуації. Ми проводимо розваги, де вчимо неуважних зайчиків, білочок, лисичок переходити дорогу. Батьків ми теж вчимо! Всі наші заняття показуємо в батьківському чаті. І навіть даємо завдання повторити з дітьми пройдені теми! Виходить, що це все марно?

У кого більше впливу на дитину, у вихователя чи батьків?

Ми привчаємо дітей кидати сміття в урну. Благо їх на території саду предостатньо. Ми прибираємо територію дитячого садка разом з дітьми. Проводимо експерименти зі сміттям. Залишаємо поліетиленовий пакет на квітковій клумбі, і через кілька днів дивимося, що відбувається. Під пакетом занепадає і гине трава. Так діти вчаться розуміти, що ми відповідаємо за нашу землю. Сміття це не тільки негарно, але і згубно для природи.

Але ввечері приходять батьки, і весь двір в фанатиків від цукерок і банановій шкірці!

Хлопчик з сусідньої групи підняв папірець і поніс її до урни. Хороший вчинок, я б похвалила. А його мама стала лаятися: “Не піднімай сміття, нехай валяється, двірник прибере! “

Одна мама дозволяє дитині кидати сміття, інша не дозволяє прибирати. Це теж виховання. І виходить, що ми суперечимо один одному. Бідні діти, як же їм зрозуміти, що правильно, а що ні в цьому божевільному світі?

Я спокійно ставлюся до того, що відбувається. Я виховую чужих дітей. Якщо я виконую свою роботу добре, то і живу спокійно.